صفحات

جستجو در مندرجات کتاب

۵.۱۰.۹۵

(۶۶)



"تجاربی از تاریخ"

 تمدن بزرگ، اکنون برای ملت ایران به یک افسانه شبیه است. ایرانیان اکنون دستخوش نومیدی شده اند، اما تاریخ نشان می‌دهد که ملت ما از این گرداب فنا نیز نجات خواهد یافت، مانند آن سیل عظیمی‌ که به زیر سنگلاخها و کوهسارها فرو می‌ریزد و ناپدید می‌شود و اندکی بعد مجددا به منصه ظهور می‌رسد.

 رستاخیز ملت ایران، رستاخیزی شگفتانگیز خواهد بود. رستاخیزی بر اساس همه ارزش های ملی، بر اساس سنت های تمدن ایرانی، بر اساس نیروی کوشش و آفرینش ایرانیان، بر اساس اندیشه و هنر و استعداد ملتی که در طول زندگی خود دشواریها، شکست ها و پیروزی های مادی و معنوی بسیار دیده است.

 اگر اکنون بسیاری از ارزش های ملی ایرانیان تحت الشعاع روح عوام فریبی و نفاق و انتقام قرار گرفته، تردیدی ندارم که این ارزش های جاودان در آیندهای نزدیک تجدید حیات خواهد یافت.

اکنون پرچم خون و انتقام به دست اشباح سیاه در ایران به اهتزاز درآمده. هنوز دوران ویرانی و وحشت ادامه دارد و ملت ایران با تحیر به فجایع و خرابیهایی که گروهی متعصب مرعوب یا مجذوب به وجود آورده اند می‌نگرد. زندانهای ایران انباشته از بیگناهان است. از عمق تاریکی و نومیدی، ملت ایران به روشنایی های دوران تاریخ پر افتخار خود بازخواهد گشت و دوران امیدواری و سربلندی دوباره آغاز خواهد شد و سرانجام هستی بر نیستی و روشنایی بر تاریکی پیروزی خواهد یافت.


تنها سوالی که اکنون مطرح است این است: بازگشت به روشنائی چقدر طول خواهد کشید و ایرانیان تا کی به این سراب باور خواهند داشت؟